Pasy napędowe

DSC_0388.jpg

Pasy klinowe klasyczne

Pasy klinowe klasyczne

Pas klinowy stosowany jest w przekładni pasowej klinowej, ma on przekrój trapezowy i jest wykonywany jako wieniec bez końca. Klasyczna budowa zapewnia dużą wytrzymałość, giętkość i przyczepność oraz małą rozciągliwość pasa. Pasy wykorzystywane do kół o małych średnicach powinny posiadać uzębienie, co poprawi ich elastyczność.

DSC_0387.jpg

Pasy wielorowkowe

Pasy wielorowkowe

Pasy wielorowkowe charakteryzują się wysoką odpornością na ścieranie oraz dużą zdlonością tłumienia drgań. Stosowane są głównie w sprzęcie AGD oraz motoryzacji.

DSC_0372(1).jpg

Pasy płaskie

Pasy płaskie

Pasy płaskie stosuje się do przeniesienia mocy w zwykłych napędach. Płaski pas napędowy jest skonstruowany tak aby mógł pracować w obu kierunkach z tą samą wydajnością. Pasy płaskie charakteryzują się wysoką elastycznością, odpornością na uszkodzenia mechaniczne, odpornością na naprężenia i rozciąganie oraz wahania temperatury.

DSC_0391.jpg

Pasy zębate/ wariatorowe

Pasy zębate/ wariatorowe

Pasy klinowe wariatorowe wykorzystywane są do pracy w przekładniach bez stopniowych. Uzębienie wewnętrzne pasów zapewnia im dużą elastyczność. Pasy zębate charakteryzują się małą rozciągliwością, dużą elastycznością oraz możliwością zastosowania z kołami pasowymi o małych średnicach.

DSC_0394.jpg

Koła pasowe

Koła pasowe

Koło pasowe – element przekładni pasowej, na który zakłada się pas napędowy. Mogą mieć zróżnicowany zarys w zależności od pasa stosowanego w przekładni. Najczęściej stosuje się koła z rowkiem wzdłużnym pozwalające na zastosowanie pasa klinowego.

ZOBACZ TEŻ

Łożyska

Uszczelnienia techniczne

Pasy napędowe

Chemia techniczna

Artykuły metalowe

Łańcuchy

Sprzęt BHP

Serwis